Sova? Jag?

Idag när jag sov innan mitt nattskift så vaknade jag av en dröm igen. Den här gången var det inte lika som de föregående nätterna. Nu var jag i Östersund med en häst. Hästen hade Hobbes koppel och jag gick med honom i en vero moda butik. Konstigt... Där var det en gammal kompis som jobbade samt en kvinna som jobbar på Dressman här i stan. De blev glada att se min häst i butiken och där gick jag och provade kläder medans hästen snällt såg på. Hel skum dröm och hur kan man tolka denna? Att jag håller på att bli tolkig???

Nu sitter jag och har tråkigt på mitt jobb. Min mage värker eftersom jag har ätit massor med melon och lite ananas. Min kära kollega har lämnat lite jordgubbar men jag tror att jag väntar en stund innan jag går lös på dessa. Jag har blivit som besatt i melon... mmm det är så otroligt gott... undra om jag skall försöka byta ut mina cigg mot melon? Nä jag lovar inget. Men en sak kan jag lova, att när vi väl hittar ett hus, då kommer jag att fimpa. Med tanke på hur mycket fint man behöver då så är ciggen mindre värd än shoppingen.

senast när jag träffade Ebba så stod jag ute och rökte. Då frågade hon varför jag rökte... ja, vad svarar man på det? Jag sa som det var, att jag var dum. Varför tänker jag aldrig på att oftast så blir det en följdfråga... "varför är du dum?" efter ett tag av en jobbig konversation med fröken mystroll så kom hon äntligen på andra tankar.

Jag har känt mig lite off på slutet och det beror på många saker som gör att det blir som en stor böld inom mig. Jag hoppas att det blir bättre snart så att jag kan bli av med bölden och vara den gamla vanliga glada tjejen igen. Kanske behöver jag träffa mina fyra små älsklingar för att tänka på annat? Nästa vecka är jag ledig och då tror jag att det blir stökresor till syrran, Anneli och min moster.

Det var länge sedan som jag träffade min moster... jag saknar hennes visa ord och härliga skratt.

På lördag skall jag och mrA påfest med raggartema. Det kommer att bli jätte skoj tror jag. Felet är att jag känner mig som en heffaklump. Många påpekar att jag har gått ner i vikt men jag känner mig otroligt fet och ful för tillfället. Jag hatar att se mig i en helkroppsspegel, jag hatar att ta på mig kläder och se att magfan putar ut, jag hatar att veta att jag inte kan klä mig som jag vill. Tänk om jag vore så duktig som dom är i biggest loser. Jag hoppas att Tara vinner för det är hon värd. Till veckan ska jag ta mig i kragen och börja jogga igen. Fan jag kan inte bara klaga, jag måste göra något åt det! Klaga blir man fan inte smalare av. Jag vill vara hon som kan ta på sig vad som helst utan att skämmas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0