Vad försöker jag att säga till mig?

Yrvaken, andfådd, olustigt, rädd, otrygg, Jag kan inte springa ifrån, jag kan inte springa ikapp. svettig, varm, frysen, besviken, ledsen, tårar, sviken, sand, vatten, strand, hus, rispa i hjärtat, vita byxor, röd ros, picknickfilt, varför jämt en katt? ångest, skakig, Svetten rinner, tåren likaså....

Varför kommer samma dröm tre nätter irad? Det finns en skilnad i dessa, Ibland försöker jag att springa ikapp, det är jag som jagar någon, och ibland blir jag jagad och försöker att springa ifrån.... så länge mina ben orkar... ibåda drömmarna faller jag, ger upp, ramlar ner i sanden och bara gråter. Men varför är katten jämt med? Jag gillar ju inte katter...

Vad hände? vad vill du? varför kommer du varje natt? vad försöker du att säga? vad försöker mitt inre att säga? vem är jag egentligen? Vem är DU egentligen? är det ångest? stress över något? spelar mitt inre mig ett spratt? magkänslan säger olust, vad kommer att hända? Vem jagar mig? Vem jagar jag? Kommer det att gå över? Tilliten? förlåten? har ingen aning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0