Jobbarhelg

Nu är äntligen arbetsnatten över, jag höll mig vaken hela skiftet och nu är det bara halvnätter kvar innan ledighet. Jag har sovit hemma, ganska skönt men det känns otroligt tomt att inte vakna bredvid mr A.
Det märks att Hobbe har blivit van stadslivet för jag trodde att jag skulle få sova ut i lugn och ro... Då har den lilla parveln blivit ovan ljuden i sitt eget hem! Jag vaknade av att han var som en påtänd, stirrg dåre som gick omkring och morrade och skällde på allt som lät utanför. Nu längtar jag tillbaka till stan...

Ikväll blir det lördagsmys med Mia på jobbet. Hon är en härlig och pratglad kollega som får de mesta folk att skratta.Tiden springer i väg plus att en annars så ganska tråkig arbetsplats blir fyllt med skratt och tokigheter. Hon är härlig den dära...

Ikväll är det också melodifestivalen men jag måste erkänna att jag tycker att detta spektakel är ganska talanglöst och trist. Annat var det när jag var mindre, när det bara var en tävling om år och det var en riktig höjdpunkt när man satt där med stora förväntningar tillsammans med mamma. Nu kan vilken som helst ställa upp med låtar som man bara skakar på huvudet åt. Visst Jöback var ju bra... likaså Andreas Jonsson... men det är ju bara Pernilla Wahlgren som har en schlagerdänga...

Jag och mr A hinner inte att ses idag heller så när jag kommer hem inatt så är det bara att krypa ner i en kall och ensam säng... och vakna likadant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0