Tiden går sakta...

... och min nedräkning känns som en evighet. Jag har sju timmar kvar på mitt arbete. Tiden tar små myrsteg, jag är trött och uttråkad.
Att tillbringa en helg på arbetet är inte min favorit sysselsättning men det är ett ont måste om jag vill få en skaplig lön. Jag brukar ge bort mina skift till en kollega men att ge bort alla resulterar i att jag går massa timmar back på min lön, så nu är det bara att bita ihop och tänka på att det finns värre saker än det här.
Ikväll är det veteranbilar och lite ståhej på nordichallen, jag hade gärna velat gå och kika lite men tiden och orken finns inte så det slutar med att jag får läsa tidningen i morgon.

Idag blir det middag hos världens bästa mamma och Svenne. Jag tror att det vankas grillning... mmm inte illa. Svenne är en suverän grillmästare så det vattnas nästan i munnen bara man tänker på maten. Kanske man har tur att få med sig en liten matlåda tills i morgon?! Jag kan alltid hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0