Vårstädning?

Umeådagarna var väldigt trevliga och ganska lärorika, men kanske inte så lärorika som jag trodde att det skulle vara. det härliga med att åka upp i landet är att stressen känns som bortblåst. Bara dialekten gör att man varvar ner till slowmotion.

Jag har bott i stan några dagar nu och det är ju skönt på sitt sett men samtidigt så känner jag mig sysslolös. Jag som gillar att pyssla och dona gör att jag längtar hem ibland. Men har man två boenden så är det bara att bita ihop när den känslan kommer. Nästa vecka skall jag bo hemma och då väntar det vårstädning och byte till lite mer sommriga gardiner. Sommaren bankar på dörren och det är dags att göra sitt hem lite mer luftigt. Men lite konstigt är det för jag har tappat bort lusten att bona om hemmet någonstans efter vägen. Det är väll lite olika faktorer som spelar in.

Igår fick jag äntligen träffa mitt underbara syskonbarn. En ljuvlig liten flicka som var så mysig att umgås med. Min kabel till kameran har jag hemma så jag kan tyvärr inte ladda ner några bilder... men jag lovar att dom dyker upp här så småningom.

Försök att njuta av livet, man lever bara en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0