3:e dagen...

... är kommen och jag är trött som en gnu. Det tar på krafterna att hela tiden ha hjärnan på högvarv, men jag trivs med att vara kursledare plus att jag lär känna nytt folk som är väldigt lättsamma. Visst saknar jag mrA och Hobbe men med daglig telefonkontakt och sms så går det bättre.
Idag hade jag en liten telefontid med mr A, syrran, mamma och Svenne så nu klarar jag mig en stund till.... men det var länge sedan jag pratade med min moster...

Igår var jag på en upplevelse som jag aldrig har varit på tidigare och jag trodde nog aldrig att jag skulle... Vi var på en rundtur och övernattning på Hemsö fästning! Över 30 meter under marken, gemensam toalett och dusch, sova i hårda militärvåningssängar, kallt och utan mottagning på telefonen. Det är verkligen inte en Jessicagrej eftersom att jag föredrar hotellstandard. Jag måste erkänna att jag var skeptisk i början men det avtog och jag tyckte att det var en intressant grej som jag aldrig skulle göra privat.
Jag vaknar på nätterna av att jag är kissnödig, samma sak hände där oxå. Grejen var att alla var vaken och där kom jag hasande i mitt hello kitty nattlinne och sovbulor i håret, jag hoppas att inte många såg mig svepa förbi.
När jag vaknade så trodde jag att min kropp hade gått av under natten... jag hade ont i rygg, nacke och axlar. När vi väl kom upp ur hålet igen så blev jag chockad över all snö för det fanns ju inga fönster.
Nu i efterhand så är jag glad att jag har varit där.

Igår fyllde det lilla äcklet och hennes sambo år... Grattis på er!! Vi syns vid smörgåstårtan :-)
Idag fyller mammas man år. Grattis Svenne!!!

Nu är det hopp i säng för liten peng så att jag är pigg i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0