Likheten mellan en stressig mamma och...

... en matglad hund är ganska enkel. När Hobbe ser en korvskiva eller en köttbulle så börjar han flåsa, när mamma stressar omkring som en orkan så låter hon likadant. Min mamma har en förmåga att stressa lite förmycket. Hon har inte förstått principen att man tar det i den takt det kommer och man blir färdig iallafall... utan att stressa. Jag funderar på om vi kanske skall ta och binda fast denna orkan snart så att hon kan sitta stilla en sekund... Ja mamma! Det är dig jag menar!! Du måste tänka på hjärtat..

I dag är mitt humör lite bättre men jag är oerhört trött, frusen och seg. Jag har ingen ork alls.

Appropå hemliga resan... I går fick jag ett mejl om att vi skall träffas på centralstationen för avgång med tåget 08:08. Vid 09:00 samma dag får vi veta vart vi skall åka. Jag är så nyfiken. Lite orolig är jag också för jag har inte fått bort alla skiften ifrån jobbet :-(

Appropå jobb. Fasen vad jag skulle vilja ha ett nytt jobb. Jag är otroligt less på att berörda alltid får veta förändringar sist, aldrig få information, aldrig att vi får höra hur duktig vi är på att klara av jobbet utan de redskap vi behöver, mötas av sura miner, inte ha känslan av att man gör något bra och aldrig känna att man utvecklas som person. Det enda positiva är mina arbetskamrater, dom är underbara!

Appropå facklig jobb. Där har jag utvecklats mycket som person genom att få resa mycket själv och träffat nya bekantskaper, folk har trott på mig som person och det har resulterat i att jag har fått mer arbetsuppgifter och provat mina vingar själv. När jag blev vald till studieorganisatör så trodde jag aldrig att jag skulle kunna bli kursledare eller åka på en resa med okända personer för den delen. Innan jag jobbade fackligt så sa jag heller aldrig mina åsikter och stod för dem, det gör jag utan problem idag. Jag trodde heller inte att min röst någonsin skulle bli hörd inom större sammanhang, idag sitter jag i avtalsdeligationen och ser det som en utmaning att försöka få ett bättre avtal till mina kollegor runt om i landet.

Det som är synd är att många inte förstår hur viktigt facket är. Det är vi arbetare som ÄR facket och det är VI som förhandlar fram våra löner mm. För som alla bör veta är sveriges lägsta lagliga lön 0:-. Vi alla borde värna om våra kollektivavtal.

Jaja nu har jag tagit lite luft här... jag bäddar återigen ner mig i soffan..

Kommentarer
Postat av: Eva D

Har en här hemma som kände precis som du.Och vet du, han har nog inte mått så här bra på många år.Kram

2010-11-19 @ 21:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0