Kanonmiddag

Igår började vi med att hämta Blenda på dagis. Smidigt för min del eftersom Blendas dagis är nära mitt jobb så jag passade på att hämta min kvarglömda dator där.
När vi kom hem till Malins lägenhet så blev jag genast kär. Vilken härlig planlösning, rumstorlek och vem gillar inte klädkammare? För första gången på några år så fick jag känslan att jag skulle vilja bo i lägenhet. Tänk vad smidigt det skulle vara... men jag vet inte om jag skulle vilja bo i en hyres.
Medans Malin lagade middag så målade jag Blendas naglar. Med myror i brallan så var det väldigt svårt för henne att sitta still. Efter en liten stund försvann hon och kom tillbaka efter några minuter... "Nu är naglarna torra för jag har torkat dom" Malin kikade upp ifrån bänken "Med vad" Blenda tittade nöjt på oss " Jag torkade dom på handduken i badrummet så nu är dom helt torr" "På den nytvättade handduken?" " Ja" sa Blenda och såg stolt ut. Malin såg inte riktigt lika nöjd ut kan jag tillägga.
Det är alltid lika roligt att studera barn!
Det visade sig att Malin är en kanonkock! Vilken otroligt god middag jag fick! Det blev kött, potatis, sallad och en hemmagjord sås... Köttet var riktigt perfekt tillagat och gott kryddat.
Efterrätten bestod av en god björnbärskaka och grädde... jag behöver kanske inte tillägga att jag inte bantade igår :-)

Idag är det bara att sätta igång att tvätta och förbereda inför Stockholmsresan på söndag. I morgon blir det nämligen dubbla skift...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0