Makeover

Idag var det jobb som vanligt men en efterlängtad sovmorgon. Jag behövde inte stiga upp förrän klockan 07:00 och det var så härligt. I morgon börjar mina okristligt tidiga mornar igen. Klockan 04:00 piper larmet och det är lika hemskt varenda gång.

Idag fick jag ett oväntat men trevligt samtal. På onsdag är jag bjuden på middag hos min styvsyter och hennes familj. Det ska bli skoj att träffa hennes dotter för det är långt mellan gångerna.

Veckorna framöver är milt sagt fullspäckad i min kalender. Det är jobb på taxi, jobb på facket, jobb i Stockholm, en tripp med lilla äcklet till Borlänge,jobb i Härnösand, jobb i Åre... plus att jag borde klämma in ett socialt liv där någonstans också... ja just det, nån slags kickoff med taxi plus en hemlig resa med ABF där jag sitter i styrelsen. Så av förståliga skäl så kanske jag inte kommer att synas så mycket framöver. Men jag ser det lite så här.. Man växer av kunskaper, man måste jobba för att få den inkomst man vill ha och så länge jag inte har en familj att ta hänsyn till så är det bara köra! Samtidigt så får jag lite skuldkänslor för lilla Hobbe, men jag har berättat för honom att det bara är tillfälligt. Han har varit vid min sida i 10 år och älskar mig för den jag är, han sviker aldrig så jag tror att han förstår...

Min makeover fortsätter. Idag tog jag upp träningen på stepmaskinen.... Fasen vad jobbigt... sedan fortsatte jag med magtränaren. Nu skall kroppen trimmas för jag tänkte nämligen bli en "hottie" innan årets slut :-) För att jag skall bli nöjd med mig själv så måste jag gå ner i vikt och ta bort magen som jag har. Jag tror att jag kommer att trivas betydligt bättre med livet och få en bättre självkänsla om jag inte skämms för min kropp.
Även datorn skall få en makeover, han åker till Pelle imorgon för att renovera sitt inre lite... Just nu är han seg som f**n och mår helt enkelt obra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0