Dagen med stort D!!

Jag har legat sedan igår på dagen med en grym huvudvärk, nackvärk och varit frysen. Fy vad tråkigt. Jag som hade tänkt mig en partykväll igår. Jaja det kommer fler helger... Nu är det bara att bita ihop och åka på arbetet... Lovley... NOT.

Idag är det en viktig dag, det är dags för val. tur att jag var och röstade i tordags eftersom att jag går här med en frisyr som svinto, klädval som inte är det sexigaste (hello kitty linne och mysbyxor) och en ömmande kropp.
 
Vill vi ha ett sverige utan välfärd, sämre skolor, ökade klyftor i samhället, vill vi stå utanför om vi med lägre inkomst blir sjuka? Vill vi sälja ut allt? Vill vi ha sänkta skatter men vara utan en bra sjukförsäkring? Vill vi ha ett samhälle där cabotageregeln försvinner? Hur blir det då för våra svenska åkerier när de utlänska kommer och förhandla till sig våra jobb? Vill vi ha ett samhälle utan fackföreningar?
För mig är det en självklarhet att rösta rött... för jag tänker på att min mamma skall få ett bra liv när hon blir gammal, jag tänker på när mina underbara gudbarn skall gå i skola, och en dag få ett vettigt jobb och inte någon praktikplats. Jag tänker på om jag blir sjuk och behöver vård. Jag tänker på min pappa som har ett åkeri och vill ha forsatt jobb. Jag tänker på mig och mina medmänniskor som inte har ett högt avlönat arbete. Jag tänker på oss ARBETARE!!!
Pallra er till vallokalerna idag och ge sverige ett bättre samhälle!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0