Lite djup så här på småtimmarna

Jag sitter i ensamheten, funderar på allt som händer runt omkring. Inte bara kring mig utan också vad som händer i dagens samhälle. Det är snart val, hur skall det gå? Jag brukar inte skriva om politik här, men helt uppriktigt så blir jag fundersam hur samhället kommer att se ut om några år om de blåa kommer till makten igen. Men alla har vi våra egna synpunkter på vad man tycker är rätt och fel. Bara vi följer det vi tror på när vi går till vallokalerna, och jag hoppas att de jag känner skall gå och rösta. Allas röst är lika viktig. Nog om politik för annars kan jag skriva hur länge som helst.
Lite andra funderingar är om jag skall söka jobb i en annan stad. Spontant skulle det vara skönt att komma härifrån och börja på ny kula, tänker jag på Hobbe så vet jag inte om han skulle trivas i Stockholm, och han går före precis allt i mitt liv. Mycket att fundera på med andra ord.

Det här med citat och visdomsord är något som jag gillar. Jag har hittat några som stämmer in på mig. (tycker jag iaf)

"Visst är det mål och mening med vår färd, men det är vägen som är mödan värd" 

"Ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så" 

"Den lättaste dagen under en bantningskur är den tredje, för då har man i alla fall redan slutat. "  

"Jag skulle gilla morgnar bättre om de började senare"  

"Du är en droppe i havet och alla hav består av droppar - ändå är du en särskild"  
    
"Det största hindret mot din framgång är att du inte tillåter dig att misslyckas"

"Problem som hotar att växa en över huvudet måste man sluta vattna"

"Känslor är varken rätt eller fel - de bara är tills de inte är längre"

"Att handla är att förvandla drömmar till verklighet."

"Att vara uttråkad är att tillåta sig hänga i luften ett tag"

"Klar med sig själv blir man ju aldrig, man är ju som en lök, det finns hela tiden
nya lager att skala bort för att komma närmare sin innersta kärna"

"Improvisation är möjlig först efter noggrann förberedelse"


"Omfattningen av våld mot kvinnor är så stor att det kan betecknas som ett folkhälsoproblem..."

"... Som alla vet predikade han kärlek, frid och fred och blev korsfäst som tack..."


"Hemma är inte där du bor utan där man förstår dig."

Kärleken skapar ett "vi" utan att förstöra ett "jag".


Så där, det var lite att fundera på...











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0