Efterkontroll

Idag var det dags att både vara i tvättstugan och hos barnmorskan samtidigt. Mr A fick hjälpa till på sista rundan i tvättstugan så att jag hann. Det var dags att göra en efterkontroll på mig i dag. Allt var bara bra och jag har läkt ihop som jag skall. Min barnmorska Elisabeth tyckte att Minnah var så vacker! Hon började redan att prata om ett till barn. Att förlossningen inte fick stoppa mina chanser att vilja ha en till... då kunde jag få välja kejsarsnitt. Som det känns nu så vill jag bara ha Minnah. Det finns många anledningar, den första är att jag tror inte att jag kan älska någon till lika mycket som Minnah, den andra är att jag vill inte gå igenom en förlossning till... never! Den tredje är att jag tror inte att jag är en sån tjej som blir en bra mamma till två barn. Mamma, syrran och Anneli (och alla andra jag känner med fler än ett barn) gör det så himla bra. Dom har tålamod, tar sig tid.. ja allt det som behövs för att vara en bra mamma. Men tänk om inte jag har det? Med ett barn kan jag lägga all min energi åt henne och alla hennes intressen när hon får såna, men att ha två innebär det ju dubbelt av allt. Hur lyckas man med det?
Och för den delen så har mr A två barn nu och han vill inte ha ett till... Då måste jag ju hitta en ny pappa också!

Just nu känns mitt huvud helt fullt. En sjuk hund, ett barn, mitt i flyttplaner, mr A fyller år på lördag och allt snurrar.
Jag har påpekat att vi behöver fler småkartonger och bubbelplast men inget intiativ är taget till att åka och handla detta så då skall jag inte packa något i helgen... Jag orkar inte att tänka på allt själv. Tydligen skall jag göra en smörgåstårta för födeslekillen har då inte planerat något annat en sin tripp till Gotland. Jag vet inte vad vi skall äta på eftersom det mesta är nedpackat, men det får han fixa. Jag kan gärna åka och shoppa tallrikarna som jag har hittat men då ligger jag nog på minus.

Jag har känt mig lite låg nu några dagar och humöret tryter. Jag skulle behöva en vinkväll med Anneli och bara sitta och surra lite.

Guud vad jag längtar tills i morgon. Mamma skall göra kålpudding!! Jag har nog sagt det förut men jag har världens bästa mamma! Inget slår hennes kålpudding! Det är precis vad jag behöver nu.

Mr A åker till Gotland i morgonbitti och kommer hem på lördagkväll... tror jag. Så nu blir vi själva flera dagar. Men det blir nog inte så mycket avkoppling eftersom att vi har tusen saker som borde göras... Men som det känns nu så orkar jag inte riktigt att bry mig om alla måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0