Familjemys

I morse när jag och Minnah var vaken så trodde jag inte mina ögon, det var endast  +5 grader ute. Det är ju bara mitten av augusti och man skall redan frysa häcken av sig! Fyyy vad tråkigt det är att hösten kommer rusande med ett högt tempo. Jag hatar verkligen hösten... bara mörker. Men kanske blir det lite bättre i år nu när lilla Minnah finns plus att vi är mitt i en flytt då.

Idag tog vi en promenad ner till stan. Hobbe fick följa med en bit sedan avvek han till mr A:s morfar. Dom kompar väldigt bra ihop. Det märks att Åke gillar djur, det verkligen lyste om honom när han fick rå om Hobbe själv ett tag. Hobbe trivs som fisken i vattnet eftersom han får så mycket godsaker där. På hans meny idag var det först potatis, köttbullar och sås, sedan blev det en halv korv och till efterrätt fick han en bulle... Nu ligger han här hemma och vila lillmagen.

Jo jag fick ju med mig två påsar hem idag också. Jag verkligen gillar att shoppa!
I morgon skall vi på 50års fest. Jag hade en plan på vad jag skulle ha på mig men nu när vädret är som det är så fick jag planera om. Min egentliga plan var en beige sommarklänning men den känns för kall nu. Jag hittade en fin tunika så om det är kyligt så skall jag ha den och ett par linnebyxor. Men jag gillar inte att ha byxor på fest.. så om det är lite bättre väder så blir det en svart klänning och mina nya skor! Det känns bra att ha lite valmöjligheter :-)

När vi kom hem idag så såg jag en röd kork bakom mr A:s öl i kylen... det låg en liten överraskning där... Jo jag känner igen en kork på dooleys... mmm mumma!! Nu har jag sippat i mig ett glas dooleys med mjölk, nu blir det fortsatt fredagsmys! (med lite nagelmålning och förberedning för morgondagen)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0