Fyllhund

I morse var det dags för en tripp till veterinären igen, det var dags för en kontroll av småtassarna. Jag fick mycket beröm hur jag har skött Hobbes tassar. Det kändes skönt att höra så mycket beröm av en veterinär! Såren har läkt fint och nu slipper han bandage när han är inomhus. Ute måste han ha skydd, jag som gillar att shoppa skor var ganska snabb på att inhandla ett par åt Hobbe!
Nu är det återbesök om 10 dagar då dom även skall göra ett leverprov eftersom att han har ätit starka mediciner och är gammal.
Det märks att åldern börjar ta ut sin rätt. Han har fått lugnande varje gång vi har varit där plus att han äter smärtstillande varje dag. Idag var vi hos fröken doktor klockan 09:00 och han är fortfarande sliten. Han ligger mest och bakdelen hänger inte med riktigt än. När vi skulle åka hem så kom han knappt in i bilen... Mattes lillkropp. Nu går han som en fyllhund...


Hobbes alldeles egna skor!

Idag tänkte vi kika lite på tapeter till nya huset, men jag vill inte åka någonstans när Hobbe inte är pigg. Idag blir det en hemmadag istället. Minnah och Hobbe sover och jag och Mr A sitter vi varsin dator med friidrotten på tv. Jippi... Eh.. jag missade Ellen  pga friidrotten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0