Jäsp...

Idag har det varit en heldag på Junsele djurpark. En jättemysig liten djurpark som kändes helt lagom till de små som var med. Det var jag, Minnah, Syrran, hennes två bran, Anneli, hennes två barn och Emma. Tivolit kunde ha varit större men barnen verkade nöjda. De fick se djur med lagomt gångavstånd, äta godis och glass plus att åka karuseller och köpa lotter. Det var Minnahs första djurparksbesök och hon var faktiskt vaken ganska mycket. Hon visade även syrran att hon kan låta också när hon blir missnöjd!

Jag och syrran började med att åka till järvzoo när Signe var liten, sedan har det blivit en liten tradition varje sommar. För två somrar sedan var vi på furuvik och förra året var vi på Frösö djurpark. Så nu har vi besökt fyra djurparker och jag gillade furuvik bäst... Men djurparkernas djurpark... The big djurpark... the boss... är ju kolmården men dit är det längre och då blir det ju inte en sån här minisemester. Men jag hoppas att få åka dit när Minnah blir lite äldre.

När vi kom hem igen vid 19 tiden så behövde pappa och hans fru hjälp med datorn, så vi matade Minnah och åkte igen... Nästan nyss hemkommen sitter jag och sippar smultronté i mitt snobben nattlinne helt jätte trött... Jag älskar alla dockebarnen men fasen.. dom gör mig ganska trött ibland de små liven. Jag älskar att se deras förväntansfulla ögon, att höra deras underbara skratt, att se hur duktiga de börjat bli på att köpa lotter själv, att se deras glada miner när de åker nyckelpigan på tivolit, att bara få vara nära dem... men det var härligt att komma hem till lugnet.

Minnah har däckat och jag är på god väg. Jag orkar inte att lägga upp bilder i kväll så de kommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0