plånboken stod som en gäddkäft!

I går var det bara att stiga upp för att sitta i telefonkö till veterinären. Jag blev chockad när jag kom fram efter bara cirka 10 minuter. Jag fick besökstid en timme senare för min lilla guldklimp.
Jag fick åka hem utan honom för han vart sövd eftersom han behövde sy på ena tassen. När jag hämtade honom några timmar senare så var han lite vinglig, hade ont men var glad ändå. Nu ligger han här hemma som en parabol. Det är två bandagerade tassar, en tratt på huvudet och smärtstillande i lillkroppen. Så ser hans liv ut nu i 10-14 dagar. På torsdag blir det återbesök för att kolla stygnen bla.
Men dom vet hur man tar betalt.. även fast jag känner mig lite förberedd på att det kostar så blir jag lika chockad varje gång. I går slutade bravaden med 2700 riksdaler, och då är inte resan slut än. Återbesök, bandage mm tillkommer. Precis vad jag inte behöver när jag snålar på mina föräldrardagar... Men vad gör jag inte för min bäste vän... ALLT

Efter att ha varit på dyrahuset så blev det handling, apotek, tvätta, matlagning och städning. Jag hann inte med så mycket mera igår.

Joo jag hann med att svära för mig själv på människor som krossar glas i parker mm... jävla idioter!
Tack vare dessa människor lider min hund varje steg han tar och det är så plågsamt att se. Plus att min plånbok är snart tom... inte mycket till shopping denna månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0