Jobb...

... på helgen är inte min stora favorit. Jag är så trött numera plus att jag får så ont i ryggen av att sitte och toksvara en telefon i flera timmar. Jag stod ut ons, tor, fre och lördag. Som tur är så ville Mia jobba mitt skift idag så då kan jag passa på att besöka mamma som jag inte har träffat sedan jag kom hem ifrån Ferteventura. Om jag får igång bilen vill säga... igår fick jag åka taxi till och från jobbet. Min bil behöver nya glödstift så han är väldigt trött när det är kallt.. ja annars också. Det är som ett lotteri varje gång jag skall starta bilen. Men till veckan blir den hel igen.

Ååååååhh vad glad jag blev när syrran ringde och frågade om jag vill följa med och kika på bröllopsklänning! Yes!!!! Luckey me!

Ju mer min mage växer ju mer tankar kommer. Jag bara längtar tills den lilla krabaten kommer till världen men samtidigt fylls tankarna med "kommer jag att bli en bra mamma?" "tänk om förlossningen går fel?" och mycket mera. Som tur är har jag syrran och Anneli som är småbarnsföräldrar att lätta mina tankar och funderingar med. Min barnmorska vet att jag gruvar mig jättemycket inför förlossningen. Vissa säger att man kommer inte ihåg smärtan så mycket med tanke på att allt blir så underbart när det är färdigt... men hallå? Hur i helsike kan det finnas så mycket olika bedövningsformer om det inte gör jäkligt ont???? Min smärtgräns är så låg att jag nästan svimmar när jag bryter av en nagel långt ner... Hur skall detta sluta?

Jag längtar tillbaka till värmen och solen. Nu måste det snart bli vår så att alla vårkänslor kommer. Våren är nog min bästa årstid.
Men jag vill även känna sanden mellan tårna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0