Min ängel

Jag och mr A är på jakt efter ett större boende. Vi budade på ett helt underbart hus lite väster om stan. Huset var helt rätt på alla sätt. Jag fick en varm känsla av att bara komma in på tomten. Jag såg hur Hobbe trivdes med lugnet, hur lilla bebisen myste med mig på en filt liggandes på gräsmattan, hur mr A tvättade bilen med bar överkropp på garageinfarten, härliga grillningar, eld i den öppna spisen, matlagning i det härliga köket, hur Svenne kom genom buskarna med skotern på vintern och allt det där som ett drömhus tillför. Tyvärr drog budgivningen iväg och det blir inget hus. Fan vad less jag blev... Nu går jag omkring och halvdeppar och inser att jag inte har blivit av med min otur. Den jäkeln verkar förfölja mig genom livet som en böld i ....

Varför skall allt vara så förbannat invecklat?

Det kändes som att allt gick fel hela helgen och som tur var så vet min vän vad som piggar upp mig. Jag fick vara barnvakt en stund åt hennes yngsta solstråle. Hon kom till mig när jag var på jobbet. Kramgoa Ebba satt i mitt knä medans jag jobbade och sedan åkte vi ut till en av hennes favoritaffärer. Hon gör verkligen mig glad. Det gör båda syrrans barn och Annelis barn.
Jag saknar dom så mycket.

Ebba var min ängel igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0