Romantiskt värre!

Idag var jag på stan med syrran och mina underbara syskonbarn. Jag är fortfarande så glad för hennes skull. Tänk att min älskade syrra ska gifta sig. Det pirrar i min kropp av längtan att se ett av de mest romantiska ögonblick i ett förhållande. Hon kan skatta sig lycklig.... ja Nicke också för den delen. Att hitta sin andra älskade hälft att vilja leva med, att vilja dela allt med, att gå igenom både lycka och sorg med, att ha någon som stötta och att ha någon att stötta. Det är inte alla som finner den optimala lyckan.
Syrran och Nicke är egentligen ganska olika som människor, men tillsammans gör dom det perfekta paret.

Idag skulle jag möta upp syrran med barn på stan... Vi möttes på en guldaffär där hon skulle kika på ringar! Jag funderar på om det var en tillfällighet eller om hon var så snäll som tänkte på mig som älskar allt som har med romantik att göra. Hon hittade ringar som var vacker och som kommer att passa de båda.
Tänk om hon skulle fråga om jag ville följa med och kolla på klänning.... fast det kanske inte är någon bra idé, känner jag mig rätt så skulle jag sitta och snyfta när hon provar en.

Ibland funderar jag på om jag någonsin kommer att bli gift. Eller om jag någonsin kommer att få uppleva ett riktigt romantiskt ögonblick som bara händer någon enstaka gång i ens liv.
Jag får nog uppleva min dröm genom min lilla dotter... Den dagen hon står brud kommer min värld att stanna.
Idag köpte jag en liten klänning åt henne. Den första klänningen som hon har. Hon måste ju vara fin till sommaren när vi får besök. Jo, min familj har nog rätt... Jag älskar att shoppa!!! Hon har inte ens kommit till världen än men jag kan inte låta bli att gå på barnavdelningen. Nu har jag fått många bra shoppingtips av Anneli och syrran så nu är det bara att hålla i frisyren när man shoppa... för det lär gå undan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0