Dag 19, detta ångrar jag

Jaha... jag är ju den som inte ångrar speciellt mycket i mitt liv. Jag anser att det som har hänt i mitt liv har även format mig till den jag är idag. Det jag gör det står jag för, annars gör jag det inte. Jag tycker att det är viktigt att stå för sina handlingar vad det än gäller. Kan man inte stå för det man gör så är något snett och då gör man fel. Sårar man någon så är det viktigt att verkligen visa att man är beredd på att ändra sig och visar att man vill bygga upp tilliten igen.

Helt spontant ät det två saker jag ångrar i mitt liv. Den första är att jag var tillsammans med en kille som varken var snäll mot mig eller Hobbe. Det är aldrig lätt att veta vad man ger sig in i.Man kan aldrig veta att en människa som säger att han älskar en, isjälva verket bara sårar, slår och ljuger. Men det jag ångrar är att jag inte tog mig ur det tidigare än vad jag gjorde. Det skulle spara mycket lidande för både mig och min guldklimp...
På något sätt så hjälpte den här dåren till att forma mig till den jag är idag. Jag lärde mig att jag är värd att bli älskad, att inte ta skit i ett förhållande och att jag klarar mig så bra själv... Ja han lärde mig att vara starkare och självständig. Jag tar helt enkelt ingen skit i onödan.
Denna dåre lägger jag oxå i mappen "livserfarenhet".

Det andra som jag ångrar i mitt liv är att jag inte tog chansen att flytta till den stad som jag verkligen vill bo i, Stockholm. Jag var för feg helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Anton

"Tog chansen" att flytta. Hur menar du nu? Är ju aldrig riktigt försent för sånt. Om du söker nytt jobb och gubben din vill flytta så är det värt ett försök :-) Men ett problem är ju att man har rotat sig väldigt mycket i våran ålder.. Känner själv att kompisar och nära till syrran är viktigt.

2011-01-15 @ 17:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0