Dag 20, mina förebilder

Många har stora människor som är känd världen över som sina förebilder. Jag har tre stycken som jag beundrar mycket och som har blivit några slags förebilder i mitt liv.

1. Min mamma. Hon är en stark kvinna med stort hjärta. När mina föräldrar skilldes så bodde jag och syrran med henne. Hon jobbade, tog hand om hemmet och uppfostrade två barn samtidigt. Jag hoppas att jag blir en likadan mamma som henne, hon är omtänksam, genomsnäll och helt underbar. Visst, ibland kanske hon inte tänker till riktigt men vad gör det, det är bara att få henne att vakna :-)
Min mamma ser jag som en stark, beslutsam, vacker och snäll kvinna. Hon är min mamma och bästa kompis och för mig är hon värd allt! Jag älskar henne av hela mitt hjärta.

2. Min moster. Hon och mamma är ganska lika... på allt. Jag beundrar min moster och hennes livserfarenhet. Hon har varit med om så mycket som jag stöter på i mitt liv. Jag känner mig väldigt lik henne när det gäller kärleksbekymmer mm. När jag har det jobbigt så brukar jag ringa till henne. Hon är min dr Phil som jag inte skulle klara mig utan. Även fast hon kanske har haft det jobbigt ibland så är hon alltid den vackra glada kvinnan ändå. Hon förstår mig alltid och det är jag evigt tacksam för. Hon är en stöttepelare i mitt liv som jag älskar.

3. Det är en tjej som jag inte känner. Jag följer hennes blogg dagligen. Jag är imponerad av hur denna kvinna har lyckats få en strålande karriär både som konstnär och programledare. Många säger att hon är gapig, blond och ointelligent. Jag anser att hon är en smart kvinna som vet vad hon vill och är sig själv. Det är givetvis Carolina Gynning jag menar. Jag önskar att jag hade lite av henne i mig ibland. Beslutsam och våga ta plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0