Dag 28, saker jag saknar

Just nu i slutet av månaden saknar jag pengar på mitt konto. Alltid samma visa varje år i januari. Tur att jag inte är ensam om detta dilemma.

Jag saknar alltid mina gudbarn. Jag skulle vilja ha mer tid till att träffa prinsessorna i mitt liv. Jag blir glad och helt varm innombords när jag träffar de små liven. Innan mitt första gudbarn, Amanda, kom till världen så hade jag inte en aning om hur mycket man kan älska någon. Jag älskar verkligen alla fyra helt villkorslöst och hur mycket som helst.

Jag saknar ett mer rättvist samhälle. Varför skall dom som har bättre ställt få det bättre medans det blir sämre för de som redan har det svårt.
Fas tre jobb? vems påhitt är det?

Jag saknar Index Hornline. Min stora favorit som stod hos Christer Nylander för många år sedan. En riktig myskille till häst. Å vad jag saknar honom. Jag hittade en av hans vinnartavlor nu när jag flyttade, fy jag blev nästan tårögd. Underbara Index...

Jag saknar mammas kålpudding.

Jag saknar ett stort glas med dooleys!

Det kan vara mycket som man saknar i sitt liv. Men varför gå och grubbla på det. Det är mycket bättre att vara nöjd med det man har runt omkring och bygga något utifrån det.

Jag saknar INTE:
En underbar pojkvän, för honom har jag redan
En gopropp till hund, för honom har jag redan
En älskvärd släkt och vänner, för dessa har jag redan
Kanonmysiga svärföräldrar, för det har jag redan
En bil som jag trivs med, för det har jag redan
Mysiga hemmakvällar och pigga mornar, för det har jag redan.

Ja jag kan göra listan lång för det är så mycket i mitt liv som jag är nöjd med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0