Vilket jäkla party!

Gårdagens nyårsafton var faktiskt den bästa på länge. Lite på eftermiddagen blev jag irriterad på alla förbannade smällare som avfyrades redan vid 16 tiden. Fan folk, ta lite hänsyn till alla djur som ligger vettskrämda denna dag. Det går att göra pinan kort för dessa små liv... tex att skjuta djävulens påfund på tolvslaget.
Min älskade Hobbe är skotträdd och jag lider med honom varje år. Vi gjorde oss färdiga snabbt och sedan bar det av till mamma. Hobbe känner sig alltid trygg där plus att det är mycket lugnare och fridfullare där.
Svenne tyckte att det var perfekt att vi kom för då fick han hjälp att programera in deras nya tv och jag satt och surrade med mamma medans hon tillagade en middag... Ops vilken tur att vi dök upp då för en stund senare satt vi vid middagsbordet och blev bjuden på en trerätters middag, inte illa pinkat.
Senare kom Svenne och mr A på att det var gruppfinal i juniorVM i hockey... Där satt vi i soffan och mysde med bästaste mamma och Svenne.... och hockeyn.... Vi firade tolvslaget i början av tredje perioden!
Vi som bara skulle lämna Hobbe som skulle  tillbringa natten med mormor... blev kvar till 01:00 och tog med Hobbe hem igen.
En helt lugn och mysig nyårsafton, precis som jag gillar!

Idag ligger de flesta bakis, men här är vi pigga... nu blir det rensning av linneskåp, garderober och åka med skräp. Undra om mr A önskade att jag låg bakis idag? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0