Lite avslappnad

Ikväll invigde jag mina nya skor. Vi tog en promenad till min morbror och hans sambo. Hm.. sambo... vad konstigt det lät, dom har varit ilag massor av år men är inte gifta, då blir det ju sambo... Hihi vilka funderingar! Iallafall så tog vi en promenad dit, bästaste mamma och Svenne var också där så Minnah mysde med sin mormor. Både Svenne och min morbror är händiga som byggare bob så nu har vi fått mycket tips och råd inför renoveringen i vårt nya hus. Äntligen så känner jag mig lite mera avslappnad inför allt. Tankarna går inte på 190 längre och jag insåg att vi inte behöver anlita så mycket folk, vi klarar nog av mycket själv. Men helt avslappnad är jag inte...

Idag lämnade vi in bilen för lagning av punkteringen, det slutade med att hela däcket blev utbytt... Inte så dyrt som jag trodde.

Vi brukar alltid komma på att vi måste handla precis som alla andra på fredagar men idag gjorde vi klart allt så nu behöver vi inte stå i jätteköerna inför helgens mys...

Det här med amning verkar inte gå så bra, snart ger jag upp helt. Idag ammade jag och en halvtimme senare fick vi ge Minnah ersättning för hon var jätte hungrig, hon sög i sig 160ml... Det börjar kännas som dubbelarbete.

Nä, nu är det dags att läsa min kusins blogg, jag kan inte låta bli att följa hennes upplevelser som aupair i USA. Fasen, hon verkar ha det jätte bra där och jag måste erkänna att jag är lite avis på henne! Det är verkligen en upplevelse som man bara gör en gång i livet... som hon är värd! Natalie, jag hoppas att du har det bra!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Amningsproblem ligger nog i släkten... Funkar det inte så funkar det inte - som min barnmorska sa "det är presidenter som är uppväxta på ersättning", det viktiga är att barnen blir mätta och växer som de ska - istället för att mamman ska jobba ihjäl sig, bli trött och stressad och inte får njuta av sitt barn = dåligt för båda! Funkade inte på min första, inte på tvilling nr 2, däremot för tvilling nr 1 - så nog det har allt lite med barnens sugteknik att göra oxå.... Sköt om er! :)

2011-07-30 @ 21:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0