Lite funderingar

Jag börjar att känna mig utråkad av att vanka av och an i en lägenhet. När man är två stycken hemma hela dagarna plus en hund och ett barn så kan lägenheten kännas otroligt liten. Bara tanken på att snart ha ett större boende är en härlig känsla.
Jag börjar känna mig stressad av att vi inte har beställt köket än, plus att vi skall välja tapeter till vardagsrum, kök och sovrum, vi skall även hitta köksstolar och bord. Förrådet skall rensas och allt skall packas ner i kartonger... och vi flyttar om 7 veckor. Innan detta är över så lär jag vara uppe på 190 och vara stressad så att ögongloberna rullar som ett flipperspel. Jag försöker att slappna av men det är lättare sagt än gjort.

Att vara mamma är fortfarande helt nytt och samtidigt lite skrämmande. Att forma ett barn så att hon uppfostras bra, få en bra grund innan hon står på egna ben, att hon känner sig trygg och allt det andra som hör till föräldrarollen... det är så otroligt stort och jag är bara i början av denna färd.
Jag älskar min dotter över allt annat och vill helst inte vara ifrån henne alls. Jag saknar henne redan när hon ligger i sin egen säng och jag ligger i min... hjälp hur skall detta sluta?

Jag hoppas att jag blir en lika bra mamma som min mamma är mot mig och syrran.


Minnah är nyduschad efter en liten bajsincident


En liten Hjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0