Helgens bravader

Vilken tur jag hade när jag jobbade igår. Brynäs match visades på fyran och det var lungt med jobb så jag kunde avnjuta en seger ifrån mitt favoritlag. Synd blev det om Calle Järnkrok som blev skadad. Han blir tydligen borta resten av säsongen. Han är min favorit i Brynäs. En liten kille på 19 år som riktigt ger allt på matcherna. Krya på dig Calle!

Senare var det dags för final i melodifestivalen. Jag hade inte samma tur med vinst till favoriten där. Brolle, min Brolle... fan vad tragiskt att han kom sist. Hans låt var bra, hans röst var gudomlig som vanligt... Ja, jag kan sammanfatta Brolle med ett citat ifrån min moster " Hans röst är så snygg" (har jag för mig att hon sa)

Mr A slutade spela innebandy för ganska länge sedan och jag måste erkänna att när han spelade var jag aldrig och kikade på någon av hans matcher. Det var alltid någonting som kom i vägen.
Idag var det dags för honom att spela i en företagscup. Självklart tog jag tillfället i akt och var där i fyra av åtta matcher. Jag missade tyvärr finalerna men mr A och hans arbete tog hem segern. När jag hade åkt så lyckades mr A att göra turneringens snyggaste mål (som jag missade) men jag blev jätte glad för han vann en stor korg med frukt och godis! Massor av kiwi, äpple, melon, mandariner och papaya. I morgon blir det fruktsallad!!!
Jag är lite töntig för även fast jag inte är intresserad av sport så speciellt mycket så blir jag nervös när han spelar för jag vill att han skall vinna.
Nu har han kommit hem och fått lite mat i sig. Han ser lite rolig ut, han är ju inte purung längre så han fick lite krämper efter dagens bravader. Han hasar omkring här, stel som en pinne :-)


Där sitter mr A och vilar lillkroppen

Dagens vinster...


Här kommer bilden på min tavla som nu hänger så fint på väggen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0