Arg och nervös som fan!!

Jaha! Tjejen med tur det är inte jag iallfall! Jag beräknas att föda omkring 14 juni. Jamen vad händer? Jo det kan bli så att jag får åka till Hudiksvall för på Sundsvalls sjukhus har dom ingen personal! "verksamheten är begränsad mellan v23 och v34" jag beräknas v24... Alltså har jag aldrig någon tur??
Jag hoppas att dom prioriterar första föderskor (förlåt alla andra, jag vet att jag låter ego) eftersom jag gruvar mig så jäkla mycket redan nu inför förlossningen. hur blir det då om man skall åka nästan 10 mil? ÄR DETTA NÅGOT JÄVLA SKÄMT???
Jag skriver inte lilla ramsan som jag har i mitt huvud nu... för den är inte vacker!

Kvinnokliniken stänger inte i sommar

SUNDSVALL

Kvinnokliniken vid Sundsvalls sjukhus kommer inte att stänga i sommar.Det meddelades på en presskonferens i dag. Verksamheten kommer att vara begränsad under vecka 23 till vecka 34.

Under juni månad beräknar man ha 135 förlossningar och under juli och augusti totalt 150 i upptagningsområdet. Hur många av dem som kommer att hänvisas till andra sjukhus vet man i dag inte. Däremot kommer det bli en del begränsningar i verksamheten under några veckor i sommar. Det innebär bland annat att blivande föräldrar kan komma att bli hänvisade till andra sjukhus när förlossningen sätter igång.

- Vi bedömer att vi har patientsäker vård och det kommer vi att ha även i sommar, sa sjukhusdirektören Karin Rapp under presskonferensen.

Att verksamheten måste minskas under sommaren beror på att flera barnmorskor sagt upp sig tidigare. Dessutom innebar förra årets neddragningar att personalstyrkan minskade med en fjärdedel.

- Dessutom är det betydligt svårare att få sommarvikarier nu, säger Karin Rapp.

 Detta är ett utklipp i från Sundsvalls tidning... vad säger man? 

Nu ska jag ta mitt arga humör och avreagera mig i telefonen med syrran... 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0