Jag ser ljuset!

Nu känns det nära! Tapetkillen är färdig med kontor, sovrum och Minnahs rum. Golvkillen ringde i morse och väckte mig 7:30... Golvet i vardagsrummet svicktade så mycket så att dom tog bort allt ner till betongen.. men dom skulle bli färdiga med allt tills i morgon. På torsdag kommer köksmöblerna som är beställda ifrån Mio. Köket kommer på fredag och blir monterat på måndag, Vitvarorna beställdes i morse och jag hoppas att det inte är allt för lång väntetid.
Äntligen kan vi se ljuset i tunneln. Jag tror att jag citerar Måns Möller igen.... "Asså shiiit"

I helgen skall vi flytta allt det vi inte behöver ha i lägenheten. guuuud vad jag längtar tills vi kan flytta! Jag ser till och med framemot att packa upp alla miljoner kartonger!




Jag kan varmt rekomendera Golv Ettan. Snabbt och proffsigt. Ena dagen var en kille och kikade på golvet, dagen efter fick vi en offert. Några dagar efter det så började arbetet. Allt medräknat så tog det inte ens två veckor. Golvet som skall läggas är 95kvm med ojämnt golv under. Dom fick flytspackla i stort sett hela våningen. Vi är jätte nöjda med servicen och skall vi lägga mer golv så vet vi vilka vi ringer!

När jag ändå är i detta stim så kan jag passa på att tacka min otroligt underbara mamma och styvpappa Svenne som har hjälpt oss så mycket! Svenne har varit med ifrån start... hjälpt till att riva, kommit med idéer, lånat ut bil och släpvagn, hjälpt oss med tapetsering, hjälpt oss med färg. Mamma som inte förstår hur värdefull hon är ibland... när vi säger tack för hjälpen säger hon "Äh det var väl inget".... Då tänker jag "pucko".... Jag och mamma har samma intresse, inredning... inte nog med det för vi har samma smak också. Vilket kan vara en nackdel ibland eftersom att vi väljer samma saker till våra hem! Men det är skönt att kunna bolla idéer med någon som tänker lika.

Vi är otroligt tacksamma för att Minnah har en underbar mormor och en underbar farmor som ställer upp att vara barnvakt så att vi kan renovera. Tack för att ni finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0