O boy vilket vackert väder!

Det ser ut att bli lika fint idag som det var igår. Jag packar väl ner Burre i barnvagnen och bogserar runt henne och Hobbe lite för att tillslut sätta mig på baksidan och läsa en god bok... Jag håller på att läser Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Den kan jag rekomendera. Ibland tycker jag att jag gör saker först och tänker sedan... Så jag log för mig själv när jag läste ett stycke ur boken, för den stämmer så bra.
 "Det går inte att tänka igenom allt alla gånger. Jag vet folk som tänker igenom livet istället för att leva och när de väl har tänkt färdigt så är alt försent. Det blev inga barn. Inga resor. Inga fester. Men allt blev oerhört genomtänkt. Som en stor jönssonligeplan. Utritat och planerat in i minsta detalj. Men förberedelsen gjorde att livet körde om. Förbi. Bort i 200 kilometer och kom aldrig tillbaka. Man har ju typ en chanspå sig och ingen repris på nätet (om man inte tror på reinkarniation och tröstar sig med att man minsann ska våga lite mer i nästa liv"

Kärt barn har många namn stämmer bra på Minnah. När hon föddes blev hon kallad för Burriton, det gör hon fortfarande, Burre är en förkortning. Hon kallas även för Minnahnanas (som min systerdotter tycker är knepigt) och min väns fd sambo gjorde då forkortningen ananasen.

En nyvaken Minnah ute i solen
En nyvaken Minnah i solen


Lillkungen


Ljuvliga lilla dockebarnet


Minnahs kvällsmål med hennes pappa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0