Ännu en trevlig dag lider mot sitt slut

Dagen började med att jag vaknade av att Minnah skrek rakt ut och livrädd. Hon måste ha drömt en mardröm eller något. Jag tog henne i min famn och lugnade henne. När hon kände sig trygg och lugn så bäddade vi ner oss i sängen och mysde lite... båda somnade.
Sedan kom Anneli och barnen så jag passade på att åka och handla i lugn och ro. Sedan var det dags att kavla upp ärmarna. Jag gjorde en smörgåstårta till Mr A. Visst, Anneli var med och kikade så allt blev bra, men jag gjorde det mästa själv. Det blev lite ombytta roller, Jag stod i köket och fixade medans Anneli var med Minnah.
Jag måste säga att jag är lite stolt... Hoppas att den smakar lika bra som den ser ut. Fast det är ju Annelis recept så det blir säkert bra!
Sedan åkte vi och åt och skildes åt. Så det blev återigen en heldag med Anneli och hennes dockebarn. Avslappnat och trevligt som vanligt! Tack Anneli för att du hjälpte mig idag. Vad skulle jag har gjort annars?!

Som sagt så har jag varit själv med Minnah och Hobbe sedan i torsdags morgon. Fasen vilket pysslande det är så fort det är dags att rasta hunden. Anneli har hjälpt mig mycket plus att både mamma och min morbrors sambo har erbjudigt sig. Jag är så tacksam för att jag har såna omtänksamma människor i mitt liv.

Nu tänkte jag och Minnah ha lördagsmys, men hon somnade så här sitter jag i min ensamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0