Jepp, då är vi husägare!

Nu har jag inte bloggat på ett tag, det beror på att jag inte har haft något att skriva. Jag har hasat omkring som en zombie och varit sjuk.
Jag är fortfarande hängig men nu är det bara att bita ihop. Igår fick vi nycklarna till huset ca 15:00. Jepp! Nu är det på riktigt!!! Vi var hemma i stan igen strax efter 20:00. Under tiden i vårt hus så hann vi med att ta bort en spalie, riva bort golvet i vardagsrummet och riva större delen av köket. Mm det gick undan för det är ju så skoj att förstöra saker! Mammas man kom och hjälpte oss en stund och det syndes att han också gillar att gå lös med yxa och kofot.... The hulk is in the kitchen! Ändå tyckte jag att det gick lite långsamt med tanke på att Minnah var med. Men i morgon ska hon få gosa med sin mormor några timmar och på lördag får hon gosa med farmor. På så sätt kan vi måla och slipa lite, jag vill inte han henne med när det är dammigt och doft av målarfärg. Så i helgen hoppas jag att vi hinner med mycket!
Syrran var förbi en sväng i går. Hon erbjöd sig att komma med något ätbart någon dag så att vi slapp tänka på det. När jag sa att en älgstek skulle vara gott så fick jag en konstig min av henne! Haha!!

Jag skulle ta bilder hur huset såg ut invändigt innan vi började riva, men jag kom på det när vi var på väg därifrån så jag får försöka komma ihåg det idag istället... men då blir det utan kök och golv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0