Vadderade väggar?

Ja, de som känner mig vet att jag är lite vimsig ibland. I bland kanske jag bjuder på mig själv liiiite för spontant. Härrom dagen när jag skulle ta morgonpromenaden med Hobbe så gick jag och kikade på renoveringen av ett hus här på gatan. Vips så låg jag på backen! Hobbe kollade lite knepigt på mig när jag låg där på alla fyra mitt i vägen. Jag tror att jag citerar Måns Möller "Asså shiiit!" vad pinsamt! Jag missade att det var en liten grop i vägen. När jag kom in skrattande med skrapsår på ena knäet och skitiga handflator så skrattade Mr A... " Om Minnah blir som dig och Hobbe så måste vi ha vaddrade väggar" Hmmm jo visst har han rätt om att både jag och Hobbe är lite klantig...
Det är mycket i huvudet under en renovering, kanske tänker jag inte ibland. som igår när jag skulle peta mig i ögat och glömde att jag hade brillerna på mig... :-)

Nu är vardagsrummet färdigt och väggarna i köket blir färdigt i dag. Jag hoppas att tapetseraren kommer och fixar de tre rum han skall göra nu snart. Han har spacklat men sedan har det varit lite snigelfart. I början sas det att han skulle vara färdig i fredags men än har jag inte sett ett färdigt resultat. Nu iveckan läggs ett nytt golv in i hela nedervåningen och 6:e oktober kommer köket. Guud vad jag vill att detta skall vara över nu så att vi kan flytta in!

Sandra: vi bor nästan bakom macken! så det blir ganska nära mellan oss, Fika och lekdag blir perfekt!

Minnah har verkligen insett att hon har en röst nu... Det blir bara högre och högre när hon pratar med katten Jansson! Men vi har verkligen ett snällt litet barn, hon har varit med några dagar till huset och hon ligger mest och leker.

För några dagar sedan sa jag till mr A att det här blir en bra månad för jag har så lite räkningar. Jo men vad händer??? En kompis lånade bilen till Åsele Tur och retur för att köpa en bil. När dom kom till Bispgården på väg hem så gick min bil sönder. Det slog gnistor under bilen och föraren tappade styrningen. Det slutade med att bilf*n fick åka bärgare hem. Jag kan bara tacka för att det var en kille som körde och att det inte var jag med lilla Minnah i bilen för då hade vi kunnat hamna i diket. Men men... nu står den hos pappa och är trasig. Där lär den nog få stå ett tag för den lilla ekonomi som finns när man går på föräldrapenning prioriterar jag på Minnah. F**ns jäkla skitbil. Det är inte det billigaste att laga en audi.
När vi har kommit till rätta med allt och nångång efter jul så blir det nog ett bilbyte. Jag skulle vilja ha en passat som syrran. Dom är fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0