Minisemester

I fredagsmorgon bar det iväg till Stockholm, bara jag och Mr A, för en liten minisemester lagomt till pride!
När vi kom ner så avverkade vi 6 timmars shopping... Nä, Mr A klagade inte. När vi hade piffat till oss på hotellet så tog vi en sen middag på Jenses, sveavägen. Där blir man aldrig missnöjd eller går hungrig därifrån. Det var riktigt mysigt att flanera runt lite på kvällen. Vi avslutade på Thanks god it´s friday med en godrink.
Medans Mr A tog en öl till maten så passade jag på att sippa i mig en halvkaraff vin :-)
 
På lördagen började vi med några timmars shopping för att sedan kika på pridetåget med min goa vän Britten. Man kan säga att vi inte var ensam.
För mig är pride en bra hyllning till HBT människor. Nä jag är ingen smygflata men jag står upp för deras rättigheter. Jag tycker att alla SKALL ha samma rättigheter att vara kär, oavsett vilket kön.
Det skall vara en självklarhet att kunna visa sin kärlek öppet utan att folk kollar snett. Att känna och ge kärlek, skall vara en självklarhet för alla, inte bara för hetrosexuella.
Prideparad var som vanligt en riktig upplevelse
Britten försöker att förståsig på sin telefon
Mr A ser nöjd ut
Mille, en kompis till Britten, öppnar prideparade
Flaggan såklart
LO var såklart med!
Jonas Gardell och Mark Levengood hann jag bara fota ryggarna på
Maria Montazami, härlig människa
Andreas Lundstedt och hans pojkvän
Polischefen
Mona Sahlin går alltid med i tåget
Hunden ser inte helt road ut
Skrämmande!!!
När paraden var slut så gick vi till en uteservering i gamla stan för att sippa godrink och sedan var det bara att gå till hotellet, piffa till sig och dra på partystassen innan det bar iväg till Tantolunden och Pridepark!
Lena Philipsson var helt klart bäst på hela kvällen. Hon stod inte still en sekund och hon bjöd på alla gamla godingar plus pridelåten
Agnes var sist ut. Hon var också jättebra
Sedan blev det lite krogbesök med Britten och Maria. Med tanke på treblåsor under foten efter all promenad så blev det inte jättemycket dans.
 
Helgens bästa fynd? Ja det är svärt för det blev lite småplock... Men armbandet är nog det jag är mest nöjd med
Jag gillar budskapet
 
Ja just det... I måndags tatuerade jag mig! Jag måste säga att grabbarna på Tatueringsmaskinen är kanon. Jag hade hört innan att dem var dyr, men det blev en större och billigare tatuering än sist på ett annat ställe. Nu är min sjunde tatuering gjord och det blev den som betyder mest för mig.
Nu är min underbara dotter förevigad på underarmen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0