Husvagnssemester

I söndags var det dags. Packa in packning och barn för att dra neröver....
Vi var sammanlagt 12 stycken... 3 familjer i 3 husvagnar. Det har varit en härlig vecka och det har varit mysigt att bo i husvagn.
 
Först blev det en tripp till Kolmårdens djurpark
 
Lite campingmys på Lovsjöbadens camping som ligger 2 mil utanför Jönköping
 
På väg till campingen stannade vi i Gränna för lunch och lite handling av polkagrisar. Jag glömde helt bort att fota där...  Jag blev trött i hjärnan av att köra med husvagnen på de små kullerstensgatorna där det var mötande trafik hela tiden.
 
En dagstripp till High Chaparral stod på schemat
 
Ena dagen åkte alla utom jag, mr A och Minnah till Astrid Lindgrens värld. Vi passade på att utforska Jönköping istället. Jo, inte helt ovanligt, men jag hittade lite fynd att shoppa
 
Vi såg en väldigt annorlunda människa där, han gick runt och sjöng för en krona... han sjöng inte helt okej kan jag berätta
Och jag hann även att leta reda på bästa hamburgerkedjan
 
Minnah har varit en riktig ängel under semester. När vi åkte hem, 75mil i ett svep så var hon inte heller speciellt missnöjd... Mitt vackerbarn
 
Nu är Minnahs första semester avklarad om hon verkade vara en nöjd tjej hela veckan. Jag bara längtar tills nästa gång hon får vara med om något nytt.
 
Det jag saknar mest med semestern- Att sova med Minnah varje natt
Det som var trevligast- Allt men att få umgås mycket med syrran och mina syskonbarn är guld värt
Minnet- Signes uttal om varg "En död varg är en bra varg"
Tuffast- Emma 1.6 år som är som en duracellkanin. När vi trodde att hon ov så stack det plötsligt upp ett huvud under gardinen
 
Nu är mitt batteri slut på datorn... på återseende
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0