Kärlek

Att vara hundvakt var en upplevelse. Onschi märkte vi knappt av, hon är så himla lugn och snäll. Hon ligger mestadels och vilar, kikar och slappnar av... Sedan har vi lilla Ture, han är raka motsattsen till sin syster. Han är mer i luften än på golvet. När han hade sprungit runt helt vilsen i pannkakan så vilade han... en stund! Sedan var det full fart igen. Vi hade stängt till övervåningen men han spran upp och ner i trappen ändå. Jag är van Hobbe som tar ett trappsteg i taget men Ture han hinner inte att göra så, så han hoppar nerför halva trappen!
På kvällen hörde vi hur Ture lade sig i trappen, efter en stund så hörde vi hur det rasslade till, kankse insåg han då att han inte är en liten hund för han ramlade ned för trappen när han slappnade av.
Jag skulle kunna skriva hur långt som helst om honom...
- Hoppa över soffan
- Ville hoppa på en självgående gräsklippare
- Han går på tvären när han är uppspelt
- Springer runt runt och leker med sin egen svans
- Smyger upp i soffan i tron om att ingen skall se honom
- Små skäller hela tiden när jag joggar med honom
- Så fort jag gick ut och rökte så låg han innanför dörren och väntade
- Älskar att mysa
- Älskar att få en stooor kram
- Otroligt vacker
- Han har totallt charmat mig...


Det är klart att hundarna också får tårta!

Jag saknar båda redan. Hoppas att dom snart kommer tillbaka

Idag har det inte varit en bra dag. Vaknade i morse och hade ont i magen. När jag gav Minnah välling så var det som att någon tryckte in tusen nålar i magen. När jag sedan skulle ta mig till badrummet (som ligger närmast sovrummet) för att dricka vatten så kände jag att jag höll på att svimma. Där blev jag liggandes på golvet i 40-45 minuter med en jäkla smärta och svetten bara rann. Jag är lyckligt lottad att Minnah är så snäll för hon satt sig bredvid mig och lekte glatt.
Efter en timme blev det lite bättre så vi tog oss till sängen där Minnah somnade och jag fick kurrera.
Det är bättre nu men jag känner fortfarande en molnande värk i magen.
Med andra ord har jag inte gjort mycket idag...




Som vanligt så hör jag bruset ifrån denna jäkla fotboll som är på tv:n... dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0