Letar kraften

Nu har jag joggat varje kväll den här veckan men jag känner fortfarande att hela kraften och motivationen inte finns där. Men jag har gett mig fasen på att inte ge upp den här gången. Jag vill verkligen bli någorlunda nöjd med mig själv och min kropp. Jag vill kunna se mig i spegeln utan att jag får ångest. Jag vill kunna klä mig i de kläder jag vill. Jag vill kunna känna mig fin. Jag vill slippa att hålla in magen...

Som min moster sa.. "hur mår du? Så fort din blogg ligger nere så vet jag att du inte mår bra" Ja visst har hon rätt, som alltid. Aldrig kan man undanhålla något för hökögat :-)
Jag kan ärligt säga att jag har nått en punkt där luften har gått ur mig lite. För att förklara det på ett sätt: Just nu känns det som att spotta snus i motvind.

I går var jag och Minnah med mamma hela dagen. Vi började med frukost på IKEA och sedan blev det shopping i några timmar. Jag har alltid gillat att shoppa och gå och strosa i affärer. Det är rofyllt på något sätt plus att jag gillar nya saker. Den genen har jag fått av mamma. Jag har mött min överman på den biten... helt otroligt. Småbenen går som trumpinnar på henne. När jag har gått ner någon storlek så vet jag vilkens garderob jag skall kika igenom. Även fast hon är min mamma och är över 50år så är hon min bästa vän och vi har samma smak på mycket. Hon är inte tant än! Jag fastnade jättemycket för en tunika men hade inte råd att köpa den, senare på kvällen ringde mamma och sa att jag skulle åka och köpa den så betalar hon. Det är ingen överdrift när jag säger att min mamma är underbar. 

Snart fyller Minnah ett år. För mig är det årets viktigaste dag för vi skall fira lilla prinsessans första födelsedag och allt måste vara perfekt. Rosa ballonger, massor av paket, tårta, lek och hon skall få känna sig som en riktig prinsessa hela dagen. Å vad jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0