Lusseklumpar

Jag är inte speciellt huslig av mig när det kommer till bakning, det är mycket smidigare att köpa färdiga bakverk av såna som kan. Igår tänkte jag vara en riktig bullmamma och baka lussekatter med Minnah. 
Enkelt tänker vissa... Dit hör inte jag. Efter jäsning var degen fortfarande rinnande så redan där gick det snett, ringde syrran för lite hjälp.. " du måste ha tagit för lite mjöl".. I med mjöl och det blev lite bättre. Nu ska vi baka sa jag till Minnah innan jag kände på smeten. Hm tapetklister, kan inte vara rätt. Där försvann humöret, va fan!! Fran med en slickepott, daskade ner massor med högar på plåten och vipps så fick vi lusseklumpar! Minnah tryckte i russin och skrattade. Väl färdig så vart dom ganska platt men blev bra iallafall...
Vad lärde jag mig? Att jag ska hålla mig till färdiga lussekatter!
I kväll tänkte jag göra saffransskorpor, undra hur det slutar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0