Vitt vart det här!

Jaja, nu har jag fått banner igen... "Hur länge ska man läsa om en grön första advent?" Hmm ja, jag tar åt mig, loggar in, bloggar, bättre samvete, lovar mig själv att uppdatera oftare, inser att det var jäkligt länge sedan jag skrev...
Igår var jag till vårdcentralen. Jamen hur fungerar sjukvården nu? Nja man kan inte säga bra, man kan inte säga halvskapligt och man kan inte säga okej.... Den är ju sjukt dålig och jag blev så less på allt. För att ta det hela ifrån början:
Ringde kl 07:00, hamnade i någon växel som kopplade mig till fel ställe, ringde tillbaka och påpekade att det blev ju galet men fick till svar att dom KANSKE inte hade öppnat. Jaha sa jag, när öppnar dom? Eh jag vet inte, vissa öppnar 07, vissa, 07:30, ibland 07:45 och andra öppnar 08:00. Okej... där kom första funderaren... Jag ringde igen kl 08:00 och kom till min vårdcentral då fick jag en tid.
När jag kom dit så fick jag sätta mig i provtagningsstolen. Jag berättade att jag hade halsfluss (jag har haft det så ofta att jag vet när jag har det). " Nä, Det går inte halsfluss nu så det är nog en infektion" Eh okej? Jag frågade om hon kunde ta prov för laktoskänslighet men.. "Nä, det här är en akuttid så du får beställa en ny tid för det" Eh... okej? Va fan, där sitter jag i en provtagningsstol hur mycket mer tid går det åt till att ta ett stick i armen??? Eftersom att det inte går att boka tid i receptionen så menade hon att jag skulle sitta i väntrummet på vårdcentralen för att ringa till vårdcentralen och beställa ny tid för en till provtagning och få betala för ett till besök?? Verkar bra!
Jag fick sitta och vänta ett tag inna provsvaret på min "infektion" kom. Sedan kom hon "Ja du har halsfluss, du kan hämta pencellin i eftermiddag på apoteket" What??? Jag måste väl kunna hämta det nu? Apoteket ligger i samma byggnad tyckte jag "Nä doktorn har mycket att göra och har många recept att skriva"
Så jag fick snällt hasa mig hem med min frossa och mina svettningar och halsont from hell, bädda ner mig i några timmar för att sedan kunna åka på apoteket igen!!
Visst klarade jag av det, men det finns människor som är gamla, inte har bil mm som situationen blir mycket mer komplicerat för. Ska det vara så här?
 
Jaja, tillbaka till nått trevligt. Äntligen har det kommit snö, från den ena dagen till den andra. Snacka om att få skotta ut sig ur hemmet! Dagen innan satt jag och en kollega och pratade om att det inte kommer snö.. vädergudarna måste ha hört oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0