Oj vilken dag!

Så fort vi var färdig efter morgonens bestyr så var det dags att bege sig till Liseberg. Efter de 11 milen i bil var det dags för en heldag med massa karuseller. Det visade sig att Minnah är galen i att åka allt som hon kan.
Alla barnen sprang omkring med stora förväntansfulla ögon.

Efter några timmar så fick jag för mig att jag ska utmana mig själv. Sagt och gjort... Där stod jag i kön till lisebergsbanan (bergochdalbana xl) jag som är höjdrädd som f**n!!! Väl sittande uppför backen med vagnens läte mot rälsen dodong dodong så insåg ja att det här går inte... Jag kramphöll, blundade och såg döden i vitögat! Ibland lyckades jag att tjuvkika med ena ögat och vid några få tillfällen med båda. Handsvetten spurtade och knogarna var vita, men jag lyckades att åka.
Inte nog med det, varför bara utmana mig en gång? Varför inte ta lisebergshjulet när jag ändå är i farten? Sagt och gjort... Jaha då satt jag med sprutande handsvett, paniken i ögonen och darrande ben i en jäkla korg som smågungade högt som fan. Tre varv... TRE varv! Shit!
Ja, jag överlevde och jag känner mig jäkligt stolt över min prestige.

Det blev en lång dag och fötterna värker. Alla deckade så fort vi kom hem förutom Minnah som somnade redan i parkeringshuset innan vi åkte.

Nu är det dags att göra som resten av min stora familj... Sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0