Orkanos!!

Förmiddagsvecka på jobbet, precis det jag gillar. Nog för att det är svårt att hasa sig ur sängen på morgonen men när man väl sitter i bilen så är man pigg igen. Det stora pluset är att jag hinner att vara med Minnah längre än när jag jobbar eftermiddag.
 
Jag är i början av tredje veckan med den så kallade 5:2 dieten. Den går ut på att man äter som vanligt fem dagar i veckan och de övriga två får jag bara äta 500kalorier per dag.
Första veckan skulle jag kunna gå över eld och vatten för att få mat på dessa två dagar, men nu har det liksom lagt sig. Visst, jag känner att jag är hungrig, men mer än så är det inte.
På två veckor har jag gått ner två kilo och jag sover bättre på nätterna plus att jag känner mig allmänt pigg.
Jag har läst om olika dieter men ingen har lockat mig speciellt mycket, men den här gången känns det som att jag har valt rätt för mig.
Fortsättning följer...
 
snart är det dags för en semestertripp och nu börjar planeringen på hög nivå. Listor på vad som ska med, inköpslista på vad som ska handlas, tvätta så att det som ska med är rent, jaga takbox, jaga luftmadrass, se över så att allt är påfyllt i bilen... ja listan kan göras lång. Det ska bli skönt att komma iväg och koppla av lite. Det är andra gången som jag semestrar med Anneli och bara det är skoj! Helt sjukt att vi inte har semestrat mer med tanke på att vi är uppvuxen tillsammans och är min närmsta och bästa vän, hon är min livlina helt enkelt.
 
5 timmar kvar på dagens skift och här händer det inte mycket. Det är såna här dagar som jag skulle tycka att det var skönt om man fick hjälpa till med lite kontorsarbete för att underlätta för mina kollegor där inne.
Snart ett skift kvar till semester!!!
 
Jag drömmer mig bort en stund...
 
                                                       
                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0