Dålig, dåligare, dåligare... Straffad!

I fredags började det. Jag steg upp 04:00 för att jobba.. Satt på jobbet och tokfrös hela skiftet så det var bara att kurera på kvällen.
Lördagen blev värre.. Fan vad jobbigt. Febrig, snorig och hosta. Feberfrossa är verkligen inte roligt. Ihopp om att må bättre efter natten så gick jag och lade mig.
Söndag... Jaha då blev det värre, huvudont tillkom och jag gick som en levande död. Sjukskrivning var ett faktum. Hur roligt är det att sjukskriva sig andra veckan man jobbar???
Måndag var lite bättre men inte bra. Jag lyckades att ta med Minnah till dagis för första inskolningsdag. En timme skulle vi vara där och det gick bra. Jag satt och hostade och hade svettningar medans Minnah hade skoj.

Jo just det.. Straffad?? Jo i lördags när vi skulle kika på melodifestivalen så fungerade inte ettan, men i söndags när det var Vasalopp så var det klockrent, så det skulle man tydligen kika på. Efter Vasalopp så vart det skidskytte och nån av dagarna så vart det super g, 5 milen är inte att glömma. I går var det friidrott och nu kikar vi tydligen på innebandy. Hm, behöver jag säga att det inte har varit jag som har valt?? Vart tog sjukgodis och romantisk film vägen?

På Minnahs dagis verkar personalen vara supertrevlig och lillgumman tycker att det är jätteskoj! Det är nog mest jag som är nervös.
Hon fick beröm av fröknarna att hon kan prata så mycket... Japp nu är man en stolt mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0