Laddat till toppen

Som sagt, jag tog fart och laddade för att komma till änden med förmiddagars skift. Idag steg jag upp 04:00 för att väcka tuppfan och hasa mig till jobbet där jag började kl 05:00, sista morgonskiftet den här veckan. I helgen är det eftermiddagar som gäller.
Både jag och Minnah har varit lite förkyld och hängig den här veckan. Det blir jobbigt att jobba när man själv inte mår hundra, dottern är inge pigg och almanackan är fullsmetad.
Stiga upp 04:00.... ja, det är inte mänskligt.... men dagen blir vad man gör den till, och min ska bli bra!
 
 
 
                                                 
 
Fördelen med att börja tidigt är att man går hem tidigt, vid lunchtid närmare bestämt. Idag är det mammas kålpudding som ligger och väntar på mig i matlådan... som jag har kämpat för att få den dit, typ hela sommaren. Kålpudding är min favoriträtt. Mamma är överlägset bäst på att tillaga den på ett gudomligt sätt så i onsdags var vi där på middag, och som vanligt fick jag med mig en stooor matlåda som räcker till två luncher.
Idag hinner jag lagom hem till att krypa ner i sängen med Minnah och sova lunch, happy me! Att mysa med mitt hjärta är det bästa som finns. Tänk att det finns så mycket kärlek att ge till en annan människa.
 
 
                                                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0