Med och motgång

Helgerna rusar förbi lika fort som ett tåg (när dom går som dom ska) och helt plötsligt är det söndagkväll. Det skulle gå att trycka på slowmotion ibland.

Igår var vi ute i snön och lekte tills det var dags för mig att åka på möte. Jag stressade hem igen för att inte missa början på mellon. Vad händer? Jo, ettan och tvåan slutar att fungera!! Där rök den mellon tänkte jag, arg som ett bi. Jo jag hann att se de omtalade armhålorna... Var det därför kanalerna dog? Isåfall fick dom en jäkla chock eftersom dom fortfarande inte fungerar! Armhålorna... Ja jag gillar inte håriga armhålor, alla är vi olika och jag är en av alla dom som tycker att det ser ofräscht ut. Men feminismen då? Jo den kan man kämpa för på annat sett än lurviga armhålor! Meeen hur tänker jag nu? Jo, vi kan kämpa för lika lön för lika arbeten, fler kvinnliga chefer mm på mer effektiva sett än buskage. Nog om det... Kanalerna ver ett större problem för mig!
I morse var det strömavbrott, men som tur var så varade det bara under en timme.
Vi tog en tur till mamma för att hämta min spark. Smidig som en säl tog jag mig upp för stegen och ett litet tak så att jag kunde säla mig in genom vindsluckan... Där stod jag nu på det lilla taket med sparken framför mig, ja det är ju klart att mammas granne skulle se mig! Han skrattade och jag insåg att jag måste ha sett väldigt rolig ut... Eller så tänkte han "hon ska väl inte åka spark nerför taket?" Både jag och sparken kom ner hela och Minnah var nöjd. Efter en bilfärd med sparkmedar mellan framsätena så var det dags att ta en tur hemma.
Nackdelen är att det är plusgrader och vägen mot dagis är tinad så att asfalten är framme.. Jag som tänkte ta sparken och hämta Minnah i morgon.

Imorgon är det dags att ruska liv i tuppen kl 04:00, det är en ny arbetsvecka som medför nya utmaningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0