Sovmorgon

De senaste dagarna har medfört sig massa jobb. Minnah är hos sin pappa och det betyder jobba och sova för mig. Det är så fruktansvärt tomt och tråkigt dessa veckor.
Igårkväll fastnade jag i två filmer så jag var uppe halva natten och vaknade nu... Skönt att inte ha någon tid att passa på fm. Mitt arbetspass börjar på eftermiddagen så jag passar på att ligga kvar i sängen en stund till. Det är nu jag skulle uppskatta att nån hottie vandrar i med frukost på sängen!

I veckan fick jag se smålöss på Minnahs huvud, jag gillar verkligen inte terminsstart och smittosäsongen som det medför... Fy vad äckligt!!! Nu är jag och lillen avlusad men jag tycker att det kliar överallt.

Avlusning på lilla My!

Att vara singel kan vara väldigt skönt, jag får ensamtid och funderar mycket. Jag behöver inte ta hänsyn till någon när jag jobbar mycket på de veckor jag är barnledig. Jag behöver vara ensam ett tag för att få ordning på mig själv igen.
Samtidigt känns det väldigt ensamt. Det finns ingen famn att krypa tätt intill, ingen att känna sig älskad av, inget vardagsmys, ingen trygghet. 
Tänk vad skönt det skulle vara att gå på restaurang, dela på en flaska vin och sitta och surra... Istället för ensamheten vid köksbordet.
Tänk vad skönt det skulle vara och krypa ner i soffan med sällskap... Istället för ensamhetens gap.

Men visst är det skönt med tysthetens ensamhet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0